Ko si predstavljamo švicarske Alpe, običajno ne razmišljamo o peklu. Toda tisti, ki poznajo gorski greben Schilthorn nad vasico Mürren v Švici, vedo, da tam od leta 1928 prirejajo peklensko tekmovanje – izziv Inferno. Gre za najstarejši smuk na svetu na eni najdaljših in najzahtevnejših prog, ki se na dolžini 15 kilometrov skoraj navpično spusti za 2 kilometra nadmorske višine.
Z izzivom se vsako leto spopade 1800 športnic in športnikov. Letos se jim je pridružil nenavadni novi izzivalec, Range Rover Sport, z neposrednim ciljem, da postavi rekord spusta po smukaški progi poleti.
Range Rover Sport, znan po svoji hitrosti in optimalni zmogljivosti tako na cesti kot na terenu, je bil prava izbira za poletni spust. Zmogljiv SUV na takšnem izzivu seveda potrebuje odličnega voznika in to zahtevo je izpolnil Ben Collins.
Domačini so bili kljub Benovim izkušnjam osupli nad namero, da z vozilom prevozi peklensko progo. Cleeves Palmer, predsednik Smučarskega kluba Kandahar, je dejal: »Po terenu so na gosto posejane skale, veliko raje bi se spustil pozimi na smučeh kot poleti v vozilu!« To je bilo mnenje veterana, ki je sodeloval na tridesetih tekmovanjih.
Ben, neomajen in pripravljen na izziv, se je v vozilu, dodatno opremljenem samo z varnostno kletko, športnimi varnostnimi pasovi in ojačenimi pnevmatikami, podal na vrh proti peklenski progi, da dokaže, zakaj je Range Rover Sport najprimernejši SUV s štirikolesnim pogonom za to nalogo.
Vozilo, ki je rezultat večletnih tehničnih razvojih dosežkov podjetja Land Rover in je uspešno prestalo zelo zahteven program za preverjanje in preizkušanje, je hitro dokazalo, da lahko kljubuje vsem izzivom. Sistem za vektoriranje navora z zaviranjem je ohranjal smer vozila z neprekinjenim nadzorom kota volana in prilagajanjem moči ter tako odlično dopolnjeval zmogljiv tlačno polnjeni 5,0-litrski motor V8. Vozilo je uspešno premagalo vse ovire, ki jih je postavila gora.
»OBIČAJNO DIRKAM PO PROGAH, KOT JE TISTA V LE MANSU. DANES SEM NA 3000 METRIH NADMORSKE VIŠINE.«
Človek proti gori
Ben si je pri izjemno zahtevnih preizkusih pomagal s številnimi sistemi za pomoč vozniku. Sistem za vektoriranje navora z zaviranjem je ustrezno uravnaval prenos moči na posamezna kolesa med spustom. Odziv na teren 2 (Terrain Response 2) in dinamični način sta omogočala hitro prilagajanje vozila na nenehno spreminjajočo se podlago. Ob pomoči sistema za vožnjo po skalah je Ben vozilo hitro in nadzorovano usmerjal proti cilju tudi po skalnatih vodnih koritih.
V vsakem vremenu
Vreme na nadmorski višini 2970 metrov je milo rečeno nepredvidljivo.
Na vrhu gore je bila temperatura nič stopinj, kar je pomenilo, da sta se Ben in vozilo na vožnji navzdol po strmem pobočju z naklonom 60 % takoj soočila z ledom in sodro.
Toda to je bil šele začetek. V dolini Kanonenrohr je megla ovirala vidljivost in neprekinjen dež je še poslabšal oprijem na že tako zahtevni poti, medtem ko se je temperatura povzpela na ugodnejših 18 stopinj.
RAZIŠČITE NAJBOLJ OKRETNO IN NAJBOLJ DINAMIČNO VOZILO LAND ROVER