Kadar koli lastniki vozila Defender opravljajo klice na poti, pretakajo glasbo ali sledijo satelitski navigaciji brez motenj, lahko nekaj zaslug pripišemo Emmi Kowalczuk in njeni ekipi.

Večine nas nikoli ne zanima, kako usklajeno deluje vsa ta tehnologija. Emmo pač. Povedala vam bo, da gre za iskanje najboljšega mesta za anteno, saj je od te odločitve odvisno, ali bo najbolje delovala. In za elektromagnetno združljivost. Enostavno povedano, gre za sposobnost ločenih bitov elektronske opreme, da lahko delo opravljajo brez medsebojnih interferenc. To imenujemo sklop in pomembno je, da se mu izognemo.

Emma kot vodja ekipe za elektromagnetiko vodi ekipo strokovnih inženirjev, ki uporabljajo računalniške simulacije za reševanje glavne ključne težave. »V osnovi gre za to, kako te električne signale iz zunanjosti vozila spraviti v notranjost do stranke, ki morebiti brezžično prenaša programsko opremo ali na poti pretaka medije.«

Ljudje vedno bolj pričakujejo, da bodo vozila delovala kot pametni telefoni. Emmina ekipa to razume. »V vozilu želimo posnemati to povezljivost in doživetje. Vse, kar zmore vaš telefon, naj zmore tudi vozilo. Zato je zelo pomembno, kje na vozilu so nameščene denimo antene. Saj to v bistvu omogoča funkcionalnost, kot jo imate pri telefonu.«

Shranjevalni prostor za naprave v Defenderju
Naprave s sistemi napajanja v Defenderju

Ta funkcionalnost vključuje oddaljene posodobitve. Emmino delo koristi tehnologiji brezžične posodobitve programske opreme (SOTA) v podjetju JLR, zato lahko lastniki posodobitev sprejmejo brez obiska pooblaščenega trgovca. Nedavno so namestili še funkcijo za glasovno prepoznavanje Alexa podjetja Amazon, dodatek, ki ga mnogi lastniki morebiti niso pričakovali.


»Upam, da bodo lastniki spoznali priročnost brezžične rešitve, saj jim ne bo treba obiskati pooblaščenega trgovca. Ljudje namreč vsako vabilo na obisk vzamejo kot zelo veliko nevšečnost.«


Ustrezna antena je v majhnem nastavku oblike plavuti, ki je nameščen na strehi Defenderja, v smeri pokrova prtljažnika – z dobrim razlogom. Zagotavljanje pravilnega delovanja je zelo pripomoglo k uspehu celotnega projekta.


»Če anteno postavimo na napačno mesto, bodo možnosti dobrega sprejema majhne. Lahko jo integriramo v odbijač in skrijemo, vendar bo kovinska karoserija vozila blokirala komunikacijo z mobilno postajo. Na vrhu pa omogoča najboljšo povezljivost.«

Defender, armaturna plošča s podrobnostmi v notranjosti

Da bi razumeli, kako elektromagnetni signali delujejo in kakšen je medsebojni vpliv, so Emma in člani njene ekipe izdelali slike, ki so videti kot karoserije vozila z oblački okoli njih. Verjame, da je vse to del zabave. »Dobra stvar pri tem je, da lahko vizualiziraš delovanje polj. Veliko ljudi elektromagnetne komunikacije imenuje 'čarobne', kajti včasih ne moreš odkriti težave. S simulacijo pa lahko dejansko vidiš, kje so polja in kje potekajo povezave. Zato to čarobnost lahko odstraniš, saj stanje lahko vizualiziraš.«


Kot pri komunikaciji z zunanjim svetom Defender pošilja tudi obvestila med tehnologijami vozila. Ekipa se je posvetila razvoju radarskega sistema tempomata ter nadzoru mrtvih kotov vozila in tlaka v pnevmatikah vozila Defender.


Emma, ki se je podjetju JLR pridružila v letu 2015, je bila prva oseba v poslu, ki se je posvetila elektromagnetni simulaciji. Njena ekipa se je takrat povečala na osem članov, od tega so v njej tri ženske. »Ponosna sem na ekipo in na delo, ki ga je opravila, prav tako na zmogljivost, ki jo je razvila na tem področju.


Ta zmogljivost je nastala zaradi Emminega otroškega zanimanja za predmete STEM (znanost, tehnologija, inženirstvo in matematika). »Znanost in matematika sta me vedno zanimali in za ta predmeta sem opravila kvalifikacije GCSE in A-raven. Ker me je zelo zanimala tudi elektronika, sem na univerzi študirala elektrotehniko. Doktorat sem opravila iz brezžične komunikacije, torej lahko vidite, kako sem zašla na to področje.«


Po zaključenem študiju je Emma delala v podjetju za razvoj programske opreme, preden je svoje izkušnje prenesla v avtomobilsko industrijo. Z vedno večjim pomenom elektronike v sodobnih vozilih lahko njen primer navdahne druge, da ji sledijo.

VEČ ZGODB VOZILA DEFENDER

Podpora samozavestnih žensk

ŽENSKE SPREJEMAJO NEMOGOČE

Slavite neustrašne ženske, ki sprejemajo nemogoče z vozilom Defender.
Profilna slika Deniz Yetkin

VSAKA PODROBNOST ŠTEJE

Deniz deluje kot vodja procesne verige za Programe vozil pri modelih Defender in na vsakem koraku skrbi, da je vozilo inovativno ter dosega najvišje standarde kakovosti in vzdržljivosti.
Profilna fotografija Ceri Bateman

OBLIKOVANJE PRIHODNOSTI

Ceri povezuje nezamenljivo podobo vozila Defender z njegovo zmogljivostjo in vzdržljivostjo. Njen vpliv na vozilo Defender je mogoče videti v lepo oblikovanih žarometih.

RAZIŠČITE VOZILO DEFENDER

Parkirano vozilo v puščavi

DEFENDER 130

Najboljši prostor v razredu za do osem potnikov s tretjo vrsto sedežev.
Pogled od strani na parkirano vozilo na travi

DEFENDER 110

Izboljšan prostor s sedmimi sedeži in možnostjo za tretjo vrsto.
Pogled s strani na parkirano vozilo

DEFENDER 90

Izberite pet ali šest sedežev.
Pogled s strani na vozilo Defender

DEFENDER HARD TOP

Na voljo s petimi, šestimi ali sedmimi sedeži in v dveh zasnovah karoserije.