Pogled na logotip Defender na pokrovu od blizu

ZGODBA VOZILA DEFENDER

Defender sprejema nemogoče. Namensko zasnovan, zelo zaželen in zelo vzdržljiv sodobni junak, ki spoštuje svojo preteklost in hkrati predvideva prihodnost.


Prvo uspešno civilno vozilo 4x4 je zasnovalo svet, ki ga je nato pomagalo spremeniti – odprlo je nova obzorja za pustolovščine, delo in humanitarne akcije na vseh celinah.


Defender potuje tudi po naši kulturni krajini. Kraljevo družino je prevažal med obiski po vsem svetu in bil v središču akcije nekaterih največjih filmskih zvezd.


Vse to sta omogočila dva moža – vizionarska brata Wilks. Spencer Wilks je bil direktor družbe Rover Company, Maurice je bil glavni inženir, ki je vedno zrl v prihodnost.

Novi in stari Defender pod odprtim nebom

Zgodba vozila Defender se začne v letu 1947 v zalivu Red Wharf, na valižanskem otoku Anglesey. Maurice Wilks je v pesku zarisal obris vozila, ki je nato postalo eno najveličastnejših.


V enem letu je bilo izdelano vozilo Land Rover predstavljeno svetu. Edinstven izdelek industrijskega dizajna je bil zasnovan z lahkimi aluminijastimi ploščami, zelo kratkimi previsi in zlasti z možnostjo priklopa štirikolesnega pogona.


Na vseh, razen na najzgodnejših modelih, so ročice z rdečimi in rumenimi gumbi na menjalniku v vseh situacijah omogočale enostaven postopek menjave med dvokolesnim in štirikolesnim pogonom. To je bil prednik sistema za odziv na teren (Terrain Response) iz današnjega Defenderja.


V nekaj mesecih je bil Wilksov izum na prodaj po vsem svetu. Kmalu je začel potovati z britansko kraljevo družino. Prvič je Land Rover State Review z individualno zasnovano platformo pozdravil množice med prvo turnejo po državah Commonwealtha kraljice Elizabete II. in princa Filipa, Vojvode Edinburškega, v letu 1953.


Med dolgim življenjem je bilo mogoče kraljico Elizabeto II. pogosto videti za volanom Defenderja med vožnjo po kraljevih posestvih, medtem ko Defenderji še vedno služijo kraljevemu gospodinjstvu.

Stari model Defenderja
ER 11, serija kronanja

Vozilo je prav tako spodbudilo želje novih pustolovcev, da premagajo vsak teren na planetu. Zdaj že legendarna odprava univerz Oxford in Cambridge na Daljni vzhod je polnila naslovnice, ko se je šest študentov v letih 1955 in 1956 odpravilo na 18.000 milj dolgo pot od Londona do Singapurja.


Britanca George in Jinx Rodger sta s podobnim navdihom s svojim karavanom v sedmih letih premagala 10.000 milj ter dokumentirala ogrožena plemena in prostoživeče živali v Afriki. Kanadski biolog Bristol Foster in umetnik prostoživečih živali Robert Bateman sta se odpravila na 40.000 milj dolgo potovanje po svetu. In bilo še je mnogo drugih.


Tovrstni podvigi so pomagali ustvariti skupnost razvedrilne terenske vožnje. Udeleženci tekmovanja Camel Trophy – podobno kot pri svetovnem prvenstvu 4x4 – so navdahnili razvoj popolnega večnamenskega orodja za najzahtevnejše odprave ali enostavno za kampiranja v prostem času.


Defender se je spremenil v globalni fenomen. Ostaja varuh plamena ter utelešenje pustolovščine, terenske vožnje in humanitarizma.


To je bilo mogoče zlasti zaradi zasnove vozila. In še vedno je. Vsaka naslednja različica je bila deležna nadgradenj, ki so postavljale standarde, ki so jim drugi le stežka sledili.


Zaradi nove, daljše medosne razdalje je original postal uporabnejši ter je omogočil nove različice poltovornih vozil in karavanov. Karavan je predstavil slavne luči Alpine na strani strehe, ki so v vozilo prinesle več svetlobe ter dodatno vidljivost za premagovanje serpentin na gorskih cestah.


Motorji so postajali močnejši in učinkovitejši, a kljub temu so vozila ostajala funkcionalna. Zgodnji paket udobja kot del dodatne opreme je vključeval le nekaj več kot obloge strehe in vrat. Toda ena funkcija ostaja brezčasna – še vedno lahko Defender naročite s trpežnimi in pralnimi predpražniki.

Defender, parkiran v puščavi

V prvih desetih letih je bilo 70 odstotkov proizvedenih vozil izvoženih v 150 držav. Nobeno vozilo prej po svetu ni pustilo toliko sledi. Za številne ljudi po vsem svetu je bilo to prvo vozilo, ki so ga ugledali.


Prodaja je vključevala vojaške različice, ki so navdahnile ime Defender, ki se je pozneje začelo uporabljati za vse različice. Veliko civilnih modelov je prav tako opravilo junaška dela, saj so bili uporabljeni kot tovornjaki za okvarjena vozila, reševalna vozila ali hidravlične platforme.


Defender se je odpravil tudi na reli, ko so ga strokovnjaki za motošport pri Bowlerju preoblikovali v močan tekmovalni stroj.


Edinstveni 4x4 je zaradi nedvomne vzdržljivosti postajal vedno popularnejši. Serija II leta 1958 je prinesla povečano vizualno privlačnost z dodatkom linije v srednjem delu, ki se je ohranila do današnjega modela Defender.

Klasične izdaje vozila Defender v salonu

Tovrsten privlačen videz ga je popeljal v najglamuroznejše kraje. V 60. letih so se velike zvezde, kot so Marilyn Monroe, Steve McQueen in Paul McCartney, fotografirale s to zapeljivo stvaritvijo bratov Wilks.


Sodobna komfortna oprema se je začela pojavljati v seriji III od leta 1971, vključno z oblazinjeno armaturno ploščo in instrumentalno ploščo za novim volanom. Moč motorja V8 je pritegnila vse, ki so zahtevali več moči na cesti ali na neutrjenih poteh.


Model County iz leta 1982 je dodatno potrdil, da je bil ta 4x4 več kot delovni konj. Zunanjost je bila poudarjena z novimi barvami z nalepkami, prav tako so bili v ponudbi tkaninasti sedeži.


Leto pozneje so različice Ninety in One Ten predstavile dizajn sprednjega dela, ki se je ohranil do konca proizvodnje klasičnega Defenderja. Turbodizelski pogon se je pojavil skupaj z izboljšano notranjostjo. Večje udobje je omogočilo vzmetenje z vijačnimi vzmetmi.


Ime Defender je bilo predstavljeno leta 1990. Popolnoma je odražalo občutke strank po vsem svetu: zaupanja vredno, zanesljivo, močno in vzdržljivo vozilo. Zasnovano za potovanje po deželi.

Defender pri terenski vožnji, sivo/nevihtno vreme

Današnji Defender nadaljuje s to rodovniško linijo. Ponovno zasnovana legenda je vrhunski strokovnjak za cestno in terensko vožnjo. Najmočnejši in najsposobnejši proizvedeni Defender doslej je nezaustavljiv in takoj prepoznaven.


Na voljo je s slogi karoserije 90, 110 in 130, z največ osmimi sedeži, in prav vsak je karizmatičen. Defender Hard Top je pravo poslovno vozilo, s slogoma karoserije 90 in 110 za profesionalno zmogljivost.


Vse različice so bile testirane v najostrejših pogojih od Arktike do puščave. Pri vseh je njihova surova karoserija trikrat močnejša kot pri drugih tekmecih 4x4.


Vzdržljivost in trajnostnost sta obe že v osnovi del vizije vozila Defender o sodobnem razkošju. Defender 110 je na voljo kot električni hibrid.


Zrcali junaško in karizmatično naravo ter nadaljuje z nudenjem podpore humanitarnemu delu in ohranjanju narave v sodelovanju z Mednarodno federacijo društev Rdečega križa in Rdečega polmeseca ter organizacijo Tusk Trust.


Ovekovečen je bil v lego kockah ter navdihnil nove generacije po vsem svetu, da postanejo sodobni junaki. Postal je tudi filmska zvezda.


Privrženci Jamesa Bonda so Defender 110 SVX z dvojno kabino videli v filmu SPECTRE, kjer je bil zasnovan za lovljenje agenta 007 po alpskih pobočjih. Z najtežjim preverjanjem se je soočil današnji Defender. Vozniki kaskaderji so vozni park modelov 110 potisnili do skrajnih meja v ekstremnih pogojih terenske vožnje v filmu No Time To Die, Bondovi 25. pustolovščini, ter ustvarili osupljivo zasledovanje.


Prava vloga za vozilo, ki je zdaj povsem samostojna znamka. Bližnja prihodnost Defenderja je električna, vendar ostaja, kar je bil od leta 1948 – svetilnik svobode.

VEČ ZGODB VOZILA DEFENDER

Podpora samozavestnih žensk

ŽENSKE SPREJEMAJO NEMOGOČE

Slavimo neustrašne ženske, ki vsakodnevno premikajo meje z vozilom Defender.
Ženska gre na potovanje z vozilom Defender

MORSKA DEKLICA ARKTIKE

Fotografinja Megan Hemsworth se odpravi tudi na konec sveta, da lahko fotografira lepoto, ki jo skrivajo najnevarnejša morja.
Rdeči križ

HUMANITARNI PARTNERJI OD LETA 1954

Ustvarjanje moči skupnosti, pripravljenosti in odpornosti po svetu z z britanskim Rdečim križem.

RAZIŠČITE VOZILO DEFENDER

Parkirano vozilo v puščavi

DEFENDER 130

Najboljši prostor v razredu za do osem potnikov s tretjo vrsto sedežev.
Pogled od strani na parkirano vozilo na travi

DEFENDER 110

Izboljšan prostor s sedmimi sedeži in možnostjo za tretjo vrsto.
Pogled s strani na parkirano vozilo

DEFENDER 90

Izberite pet ali šest sedežev.
Pogled s strani na vozilo Defender

DEFENDER HARD TOP

Na voljo s petimi, šestimi ali sedmimi sedeži in v dveh zasnovah karoserije.